Podejrzewam, że kolega patrykL może mieć uszkodzoną pompę paliwa. Warto sprawdzić, bo jeśli to nie wtryski, nie reduktor to właśnie uszkodzona pompa może powodować problemy przy odpalaniu. Pada ponieważ wielokrotnie przegrzewała się na skutek małej ilości paliwa w zbiorniku, nie jest całkowicie niesprawna ale nie daje 3 Bar ciśnienia
Skoda prosi Polaków: czy możecie nas okraść?
Zwiń
X
-
Skoda prosi Polaków: czy możecie nas okraść?
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Skoda prosi Polaków: czy możecie nas okraść?
Podczas prezentacji Skody Octavii III generacji znalazłem szczegół, który jest ideałem w cywilizowanym kraju, ale w Polsce zapewne będzie powodem do wielu oszustw...
Wprowadzając do Polski Skodę Octavia zachwalano zastosowanie w tym modelu wielu niedostępnych dotychczas opcji jak: aktywny tempomat, wybór profilu jazdy, wspomaganie systemu parkowania najnowszej generacji, system niezależnego ogrzewania, ekran zbliżeniowy itp. Przekazano także jedną informację, która otwiera furtkę dla „oszczędnych, cwaniaków”. Zanim wspomnę jednak o tym „gadżecie” warto zauważyć, co kryją niektóre systemy.
Aktywny tempomat – to urządzenie działające wykorzystując zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego nas pojazdu. W zależności od możliwości pozwala on poruszać się pojazdowi z ustaloną prędkością (ustala tempomat), ale gdy na pasie ruchu pojawi się wolniej jadący uczestnik, zwalnia utrzymując za nim stałą odległość. Po zwolnieniu pasa ruchu pojazd przyspiesza do ustalonej prędkości.
Wybór profilu jazdy – to elektronicznie przełączane: sterowanie silnikiem, wspomaganie kierownicy, działanie świateł ASF i klimatyzacji. Jak nastawy tych urządzeń działają zależy od wyboru opcji: Sportowy, Normalny, Eko, Indywidualny.
Funkcja wykrywania zmęczenia - przez pierwsze 15 minut jazdy z prędkością większą niż 65 km/h system analizuje: czas podróży, średnią prędkość, sposób i częstotliwość kręcenia kierownicą. Na podstawie analizy tych kryteriów, funkcja określa, że kierowca jest prawdopodobnie zmęczony podróżą i wyświetla informuję (dodatkowo włącza sygnał dźwiękowy) sugerujący postój.
A ten magiczny gadżet?
Jest to funkcja SWaP, umożliwiająca elektroniczne doposażenie samochodu po zakończeniu produkcji (jako akcesorium, wyposażenie) w salonie dilerskim w dowolnym czasie. Według danych wynika, że funkcja ta będzie standardem we wszystkich samochodach i będzie bezpłatna. Po elektronicznym odblokowaniu funkcji możemy mieć: Tempomat (w cenniku dopłata 700 zł, ale w tym wypadku zapewne więcej gdyż trzeba zamontować włącznik), funkcja wykrywania zmęczenia (w cenniku dopłata 200 zł), wybór profilu jazdy (w cenniku +400 zł), obsługa głosowa i bluetooth (wg cennika +600 zł), aktualizacja map do nawigacji, oraz nawigację satelitarną Amundsen lub Columbus (tutaj trudno ewidentnie stwierdzić, ale jeżeli nawigacja Amundsen jest w stanie działać w przypadku radio Bolero to jest to dopłata + 2500 zł).
Tym samym możemy wzbogacić swój samochód o dodatki za blisko 5000 zł. Tyle tylko, że dokonywać tego będą Czesi, Niemcy, czy Austriacy. Polak pojedzie (lub wezwie) „fachowca od korekty liczników” i ten doposaży mu samochód. Biorąc zaś po uwagę, że korekta licznika (czytaj oszustwo - „kręcenia przebiegu”) to kosz 100-200 zł, można przypuszczać, że tyle samo będzie kosztować wzbogacenie Skody.
Czy zatem po raz kolejny okaże się, że Polacy nie dorośli do cywilizacji i powinni mieć nad sobą bat i obostrzenia?
Autor: Bogusław Korzeniowski
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
Żadna to nowość, bo przeciez takie "doposażanie" sami robiliśmy już w przypadku O II czy S II. Nie wiem tylko gdzie tu jest okradanie ??? Jeśli elektronika samochodu na to pozwala, a ktoś ma stosowne umiejętnosci, to w czym problem ? Przecież podłączenie do złącza diagnostycznego i zmiana ustawień auta nie jest nigdzie zabronione !! Uruchamiając daną funkcję, nikogo nie okradam, a już na pewnio nie Skoda Auto S.A. !! Chyba pana redaktora mocno poniosło
Już bardziej powiedziałbym, że to producenci okradają klientów, bo np. oferowanie fabrycznych nawigacji za i tak chore pieniądze i NIEinformowanie klienta o koszcie aktualizacji map - który jest masakrycznie wysoki - jest według mnie zwykłym naciagąniem.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Sprawa jest prosa , obetną jedno "0" z cennika tego wyposażenia dodatkowego to nikt nie będzie się bawił w włączanie dodatkowych funkcji za pomocą vag'a.
Ich "okradać" nie można ale oni nas już tak :wink: . Cena do jakości/funkcjonalności nie współmierna wielka.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Gdzieś już słyszałem o takiej ideologii. Generalnie unifikacja produkcyjna tudzież rządy księgowych prowadzi do maksymalnego ujednolicenia tego co schodzi z taśmy produkcyjnej. Tak wychodzi taniej, jedna platforma, jeden sterownik, jeden system. Klientowi zaś oferuje się indywidualną konfigurację pod niby "jego potrzeby". Czyli dopłać to ci odblokujemy, dokręcimy i będziesz miał lepsze. Tak zrobił już parę lat temu Intel. Na jednej linii produkcyjnej wytwarzał struktury dla różnych swoich procesorów. Najwydajniejszy i najdroższy procesor schodził tak jak go zrobili. Dla oszczędnych blokowano kolejne rdzenie, funkcje itp. i sprzedawali taniej. Mam wrażenie, że ta tendencja ma wieeelką przyszłość ale czy ona jakoś szkodzi konsumentom?
Komentarz
-
-
Też nie rozumiem rozgoryczenia. W sumie każdy z nas to robi 'na codzień' :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez shadoto się nazywa "Software as Product"
nic nowego
tyle, że aktywowanie tych funkcji nie jest takie proste jak w OII, bo wymaga połączenia z serwerem producenta
Ile dni zajeło ludziom złamanie tego wymogu? :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoto się nazywa "Software as Product"
nic nowego
tyle, że aktywowanie tych funkcji nie jest takie proste jak w OII, bo wymaga połączenia z serwerem producentajest:
Seat Alhambra Style Advanced 4Drive 2.0TDI CR '15
były:
OII 2.0FSI BLX Adventure 4x4 '05
Astra F 1.6 C16NZ błękitna strzała
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tobi77To od strony konsumenta - skoro można to zrobić za 200 zł, dlaczego serwis żąda 5000? To dopiero jest cwaniactwo!
[ Dodano: Wto 19 Mar, 13 20:38 ]
Zamieszczone przez BigŻadna to nowość, bo przeciez takie "doposażanie" sami robiliśmy już w przypadku O II czy S II. Nie wiem tylko gdzie tu jest okradanie ??? Jeśli elektronika samochodu na to pozwala, a ktoś ma stosowne umiejętnosci, to w czym problem ? Przecież podłączenie do złącza diagnostycznego i zmiana ustawień auta nie jest nigdzie zabronione !! Uruchamiając daną funkcję, nikogo nie okradam, a już na pewnio nie Skoda Auto S.A. !! Chyba pana redaktora mocno poniosło
Już bardziej powiedziałbym, że to producenci okradają klientów, bo np. oferowanie fabrycznych nawigacji za i tak chore pieniądze i NIEinformowanie klienta o koszcie aktualizacji map - który jest masakrycznie wysoki - jest według mnie zwykłym naciagąniem.
Komentarz
-
-
nie ma się co podniecać
to, że kiedyś VW odetnie cwaniaków z VCDS było niemalże pewne
aczkolwiek... na sposoby są sposoby, ross tech z tego żyje, więc pewnie coś wymyślą
kwestia czasu i zawziętości użytkowników softu
ABS też się ponoć bez kontaktu z bazą nie da
liczników też
i chgw czego jeszcze
Golfa siódemkę już wersja beta 12.3 o dziwo chwyta...Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chopinDla oszczędnych blokowano kolejne rdzenie, funkcje itp. i sprzedawali taniej.
Komentarz
-
-
Re: Skoda prosi Polaków: czy możecie nas okraść?
Zamieszczone przez szkodaTym samym możemy wzbogacić swój samochód o dodatki za blisko 5000 zł. Tyle tylko, że dokonywać tego będą Czesi, Niemcy, czy Austriacy. Polak pojedzie (lub wezwie) „fachowca od korekty liczników” i ten doposaży mu samochód. Biorąc zaś po uwagę, że korekta licznika (czytaj oszustwo - „kręcenia przebiegu”) to kosz 100-200 zł, można przypuszczać, że tyle samo będzie kosztować wzbogacenie Skody.
Czy zatem po raz kolejny okaże się, że Polacy nie dorośli do cywilizacji i powinni mieć nad sobą bat i obostrzenia?Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
t271828, nadal jest to możliwe. MagicLantern jest świetne- najdłużej łamali 7D, ale alpha już jest- i działa niczego sobie. Za to pełny "ruski" jest dla 350D - dodaje iso3200. I jeszcze do kilku innych jest- ale nie interesowałem się.
Zabezpieczenia są tak silne, jak ich najsłabsze ogniwo- więc zapewne "połączenie z serwerem" skończy się na "reverse engineering"- i jeżeli nie pomajtali okropnie- to w ciągu pół roku od debiutu "na wschodzie"- dowolny pan Zenek znający cyrylicę będzie w stanie aktywować kolejne funkcje. :diabelski_usmiechIm bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
Komentarz